عصر تکنولوژی

ساخت وبلاگ

تنظیم ترتیب فید توییتر بر اساس تاریخ انتشار آنها

ترتیب فید توییتر را بر اساس تاریخ انتشار آنها تنظیم کنید.

احتمالا با دریافت آپدیت بعدی توییتر، متوجه تغییر دیگری در این اپلیکیشن شده اید. در حال حاضر، توییت ها بر اساس فید الگوریتمی، به جای ترتیب تاریخی که در گذشته منتشر می شد، نشان داده می شوند. این تایم لاین الگوریتمی برای اولین بار در فوریه معرفی شد و یک گزینه ی انتخابی بود؛ اما توییتر در این هفته، مدل الگوریتمی را برای تمام کاربران فعال کرده است. خوشبختانه، با یک روش ساده می تواند ترتیب فید توییتر را بر اساس تاریخ منظم کرد.

زمانیکه اپلیکیشن توییتر را باز می کنید، احتمالا با این پیام مواجه می شوید.

زمانیکه اپلیکیشن توییتر را باز می کنید، احتمالا با این پیام مواجه می شوید. این پیام به شما نشان می دهد که از حالا به بعد، ترتیب فید توییتر از ترتیب قبلی خارج شده است..

این پیام به شما نشان می دهد که از حالا به بعد، ترتیب فید توییتر از ترتیب قبلی خارج شده است. توییتر همیشه توییت ها را به ترتیب زمانی معکوس نشان داده است؛ بنابراین، نشان دادن زمان به صورت تصادفی، می تواند نامطلب باشد.

این پیام به شما نشان می دهد که از حالا به بعد، ترتیب فید توییتر از ترتیب قبلی خارج شده است. توییتر همیشه توییت ها را به ترتیب زمانی معکوس نشان داده است؛ بنابراین، نشان دادن زمان به صورت تصادفی، می تواند نامطلب باشد..

خوشبختانه شما می توانید فید الگوریتمی را خاموش کنید. Setting یا تنظیمات را انتخاب کنید.

 خوشبختانه شما می توانید فید الگوریتمی را خاموش کنید. Setting یا تنظیمات را انتخاب کنید..

وارد تنظیمات شوید.

وارد تنظیمات شوید..

اکانت خود را انتخاب کنید.

اکانت خود را انتخاب کنید..

و بعد، Timeline Personalization را انتخاب کنید.

و بعد، Timeline Personalization را انتخاب کنید..

در مرحله ی آخر، تیک قسمت “بهترین فید ها را اول نشان بده” یا “Show me the best tweets first” را بردارید.

 در مرحله ی آخر، تیک قسمت "بهترین فید ها را اول نشان بده" یا “Show me the best tweets first” را بردارید..

شما می توانید تایم لاین الگوریتمی را از وبسایت توییتر نیز بردارید.

شما می توانید تایم لاین الگوریتمی را از وبسایت توییتر نیز بردارید..

تنها کافیست به قسمت Content در تنظیمات حساب خود مراجعه کنید و تیک همان قسمت را بردارید.

 تنها کافیست به قسمت Content در تنظیمات حساب خود مراجعه کنید و تیک این قسمت را بردارید..

البته اگر از اپلیکیشن های دیگری مثل توییت بات استفاده می کنید، نیازی به تنظیم ترتیب فید توییتر ندارید.

 البته اگر از اپلیکیشن های دیگری مثل توییت بات استفاده می کنید، نیازی به تنظیم ترتیب فید توییتر ندارید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 473 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:36

طبق رده بندی DxOMark گلکسی اس 7 اج بهترین دوربین گوشی های هوشمند را دارد

ظاهراً یک بار دیگر نوبت به پرچمدار سامسونگ رسیده است تا در رده بندی دوربین گوشی های هوشمند DxOMark در رده ی نخست قرار گیرد.

گوشی گلکسی اس ۷ اج توانسته با پشت سر گذاشتن دوربین گوشی های گلکسی اس ۶ اج پلاس و سونی ایکسپریا زد ۵ که تا پیش از این با ۸۷ امتیاز در رده ی نخست این رده بندی بودند، در رده ی نخست قرار گیرد. گوشی مذکور توانسته با کسب ۸۸ امتیاز در هر دو بخش ثبت عکس و ضبط ویدیو در رده ی اول قرار گیرد. لازم به ذکر است که رسیدن با این امتیاز تا کنون بی سابقه بوده است.

تحلیل گران DxOMark دوربین پرچمدار کهکشانی سامسونگ را به دلیل اکسپوژر عالی و کنتراست  خوب گزینه ی مناسبی برای عکاسی از مناظر می دانند. گفتنی است دوربین گلکسی اس ۷ اج در بخش فوکوس خودکار بیشترین امتیاز یعنی ۹۴ را کسب کرد که این مسئله ناشی از فناوری Dual Pixel بکار رفته در آن است.

همچنین دوربین پرچمدار سامسونگ در زمینه ی نمایش بافت ها امتیاز ۹۱ و در زمینه سطح نویز امتیاز ۸۹ را کسب کرده است. DxOMark می گوید کارایی فلش دستگاه نیز پیشرفت کرده است و به سطح عالی نزدیک شده.

البته با همه ی این ها، دوربین اس ۷ اج ضعف هایی را نیز دارد که از جمله ی آنها می توان به زرد شدن تصاویری اشاره کرد که تحت نور تنگستن به ثبت می رسند.

در بخش ویدیو نیز دوربین اس ۷ اج به دلیل فوکوس خودکار عالی، لرزشگیر خوب و سطح نویز پایین مورد تحسین قرار می گیرد. لیست کامل امتیازات در بخش های مختلف را می توانید ملاحظه کنید.

طبق رده بندی DxOMark گلکسی اس 7 اج بهترین دوربین گوشی های هوشمند را دارد

نکته ی جالب توجه این است که در جدول رده بندی DxOMark از ۵ جایگاه اول تنها یک جایگاه متعلق به ایکسپریا زد ۵ سونی است و ۴ تای دیگر در اختیار غول کره ای قرار دارد.  لازم به ذکر است که آیفون ۶ اس پلاس نیز در رده ی ششم این رده بندی قرار گرفته است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 231 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:36

برنامه تصویری کلید در حوزه ی کسب و کار های اینترنتی

با توجه به اینکه به تازگی موج کسب و کار های اینترنتی و استارت آپ ها به صورت چشمگیری به راه افتاده است و در بین جوانان و دانش آموختگان رشته های مختلف، به شدت دنبال می شود، کنسرسیوم کسب و کارهای اینترنتی، بر آن شده است تا برنامه ی تصویری به نام کلید در خصوص آشنایی با صاحب نظران این حوزه و استفاده از تجربیات آنها راه اندازی کند.
قسمت صفر از برنامه کلید، ویژه برنامه ی نوروز ٩۵ هم زمان با آغاز سال نو به صورت اینترنتی از سایت آپارات پخش خواهد شد.
کلید، در قسمت صفر،  میزبان بزرگان کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینان با تجربه ای مثل خانم نازنین دانشور مدیر سایت تخفیفان، خانم آیت حسینی تحلیلگر کسب و کارهای فناورانه، آقای حمید سپیدنام (مستر تیستر) آقای حمیدرضا احمدی مدیر سایت ایوند و یکی از بنیانگذاران همفکر، آقای هادی فرنود یکی از بنیانگذاران همفکر و سایت کاموا، آقای سهیل ترکان مدیر لاوان، آقای حسین طاهری مدیر آژانس ١٢٨، آقای احمد عطارزاده مدیر شتابدهنده ی آی چیتا و آقای محمد صادق مالکی دبیر کنسرسیوم کسب و کارهای اینترنتی، است. این بزرگان از تجربیات، فراز و نشیب های کار، و برنامه ی آینده خود می گویند.
هدایت برنامه و بحث ها با آرش سروری، است. مهمانان برنامه ضمن معرفی ایده ی کسب و کار خود، از نحوه ی ارزیابی موقعیت های محیطی جامعه، مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد و نیازمندی این فضای بکر به جوانان علاقه مند و با پشتکار، صحبت می کنند. هدف از ساخت چنین برنامه ای در فضای رسانه ی تصویری فرهنگ سازی در حوزی کسب و کارهای اینترنتی و ترویج و توسعه ی روحیه ی کارآفرینی در بین افراد جامعه است. یک برنامه ی تصویری مانند کلید به نوبه ی خود به گسترش فضای این اکوسیستم با دیدی واقع گرایانه و انتقال تجربه ی افرادی که این مسیر را تا حدودی هموار کرده اند، منجر خواهد شد.
دبیر کنسرسیوم کسب و کارهای اینترنتی، محمد صادق مالکی، نتیجه ی ادامه ی پروژه ی کلید را ارتقاء سطح کیفی آگاهی جامعه در حوزه ی کسب و کار های نوپا و کارآفرینی می داند که منجر به کاهش نرخ بیکاری و تاثیر در سطح رفاه عمومی و سلامت رفتاری جامعه خواهد شد.
کلید سعی دارد افراد با تجربه و شناخته شده را در این حوزه گرد هم آورد و در فضای دوستانه به گپ و گفت با آنها بنشیند. با توجه به اینکه در قشر جوانانی که شروع به فعالیت در این حوزه می کنند، نگرانی، نا آگاهی و ابهام دیده می شود، تلاش این برنامه روشن ساختن مسیر و آگاهی دادن از فضای جامعه ی کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی است.

این برنامه دیروز در استدیو پیام صبا، با اجرای آرش سروری و حضور مهمانان ویژه ضبط شد.
تهیه کننده: کنسرسیوم کسب و کارهای اینترنتی ایران
طراح: محمدصادق مالکی و آرش سروری
مجری، سردبیر و کارگردان: آرش سروری

پنل اول از برنامه تصویری کلید پنل دوم از ویژه برنامه ی نوروزی کلید پنل سوم قسمت صفر از برنامه کلید ویژه برنامه نوروز کلید

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 314 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:30

رویداد های نجومی هفته ی گذشته/ گالری

رویداد های نجومی هفته ی گذشته از اتفاقات اخیر این عرصه ی علمی خبر می دهند.

با نگاه کردن به این گالری، جدید ترین های جهان هستی را شاهد خواهید بود. برای مشاهده ی این تصاویر با تکرا همراه شوید.

اخترشناسان با استفاده از توانایی منحصر به فرد تلسکوپ هابل ناسا در تفکیک اشعه ی فرابنفش، توانستند ۹ ستاره ی عظیم که ۱۰۰ برابر بزرگ تر ازخورشید هستند را در خوشه ی R136 شناسایی کنند. این کشف عظیم، یکی از بزرگترین نمونه های ستاره های غول پیکر تا به امروز بوده است. نتایج این تحقیقات که در باشگاه ماهانه ی انجمن نجومی رویال به چاپ می رسد، سوالات زیادی را درباره ی نحوه ی شکل گیری این ستاره ها به وجود می آورد.

اخترشناسان با استفاده از توانایی منحصر به فرد تلسکوپ هابل ناسا در تفکیک اشعه ی فرابنفش، توانستند 9 ستاره ی عظیم که 100 برابر بزرگ تر ازخورشید هستند خورشید هستند را در خوشه ی R136 شناسایی کنند. این کشف عظیم، یکی از بزرگترین نمونه های ستاره های غول پیکر تا به امروز است. نتایج این تحقیقات که در باشگاه ماهانه ی انجمن نجومی رویال به چاپ می رسد، سوالات زیادی را درباره ی نحوه ی شکل گیری این ستاره ها به وجود می آورد..

نگاره ای که مشاهده می کنید، تعریفی از میدان مغناطیسی خورشید را نشان می دهد که توسط رصدخانه ی خورشیدی داینامیک ناسا در ۱۲ مارچ ۲۰۱۶ به ثبت رسیده است. خطوط پیچیده نشان دهنده ی تغییرات مغناطیسی خورشید است؛ این تغییرات، از فعالیت های مداوم داخلی و سطحی خورشید نشات می گیرند. به میادین مغناطیسی که در نزدیکی نقاط درخشان، متراکم تر هستند، دقت کنید. این نقاط، نواحی پرقدرت مغناطیسی را نشان می دهند. در تصویر مشاهده می کنید که خطوط میدان، این نقاط فعال را به هم وصل می کند.

نگاره ای که مشاهده می کنید، تعریفی از میدان مغناطیسی خورشید را نشان می دهد که توسط رصدخانه ی خورشیدی داینامیک ناسا در 12 مارچ 2016 به ثبت رسیده است. خطوط پیچیده نشان دهنده ی تغییرات مغناطیسی خورشید است؛ این تغییرات، از فعالیت های مداوم داخلی و سطحی خورشید نشات می گیرند. به میادین مغناطیسی که در نزدیکی نقاط درخشان، متراکم تر هستند، دقت کنید. این نقاط، نواحی پرقدرت مغناطیسی را نشان می دهند. در تصویر مشاهده می کنید که خطوط میدان، این نقاط فعال را به هم وصل می کند..

دانشمندان با انجام برنامه ی Sally Ride EarthKAM از ایستگاه فضایی بین المللی و کنترل آن از راه دور، توانستند این تصویر خیره کننده را از آفریقای جنوبی در ۹ فوریه ۲۰۱۶ تهیه کنند. در برنامه ی EarthKAM دانش آموزان می توانند در خواست کنند که از محل یا بخش یا ویژگی خاصی از زمین، عکس برداری شود. زمانیکه ایستگاه فضایی، از منطقه ی مورد نظر عبور کند، عکس ها توسط دوربین مخصوصی که در ایستگاه فضایی قرار دارد، گرفته می شوند. این عکس از آفریقای جنوبی به انتشار عمومی رسید و تمام دانش آموزان توانستند از آن بهره ببرند.

دانشمندان با انجام برنامه ی Sally Ride EarthKAM از ایستگاه فضایی بین المللی و کنترل آن از راه دور، توانستند این تصویر خیره کننده را از آفریقای جنوبی در 9 فوریه 2016 تهیه کنند. در برنامه ی EarthKAM دانش آموزان می توانند در خواست کنند که از محل یا بخش یا ویژگی خاصی از زمین، عکس برداری شود. زمانیکه ایستگاه فضایی، از منطقه ی مورد نظر عبور کند، عکس ها توسط دوربین مخصوصی که در ایستگاه فضایی قرار دارد، گرفته می شوند. این عکس از آفریقای جنوبی به انتشار عمومی رسید و تمام دانش آموزان توانستند از آن بهره ببرند..

تصویر زیر توسط فضاپیمای داون ناسا که در اطراف سیاره ی کوتوله سرس گردش می کند، به ثبت رسیده است. در این تصویر، نقاط درخشانی از موادی خاص را در سطح سرس مشاهده می کنیم. رصد های جدید که توسط طیف نگار HARPS در تلسکوپ ESO 3.6 متری، واقع در لاسیلای شیلی انجام شده، تغییراتی که به صورت روزانه در این نقاط درخشان به وقوع می پیوندد را نشان می دهد؛ تفاوت درخشندگی آن می تواند تحت تاثیر نور خورشید باشد.

این تصویر توسط فضاپیمای داون ناسا که در اطراف سیاره ی کوتوله سرس گردش می کند، به ثبت رسیده است. در این تصویر، نقاط درخشانی از موادی خاص را در سطح سرس مشاهده می کنیم. رصد های جدید که توسط طیف نگار HARPS در تلسکوپ ESO 3.6 متری، واقع در لاسیلاس شیلی انجام شدهف تغییراتی که به صورت روزانه در این نقاط درخشان به وقوع می پیوندد را نشان می دهد، تفاوت درخشندگی آن می تواند تحت تاثیر نور خورشید باشد..

دانشمندان در آرشیو اطلاعاتی ناسا، کهکشان های فوق مارپیچی را کشف کردند که در اطراف کهکشان مارپیچی ما، یعنی کهکشان راه شیری وجود دارند. این کهکشان ها در روشنایی و بزرگی با بزرگترین کهکشان های جهان هستی رقابت می کنند. مدت های زیادی است این کهکشان های بی نظیر در ورای زاویه دید، پشت ناحیه ی دیگری پنهان بوده است. سه مدل از کهشان های فوق مارپیچی در این تصویر نشان داده شده که توسط Sloan Digital Sky Survey به ثبت رسیده است.

دانشمندان در آرشیو اطلاعاتی ناسا، کهکشان های فوق مارپیچی را کشف کردند که در اطراف کهکشان مارپیچی ما، یعنی کهکشان راه شیری وجود دارند. این کهکشان ها در روشنایی .و بزرگی با بزرگترین کهکشان های جهان هستی رقابت می کنند. مدت های زیادی است این کهکشان های بی نظیر در ورای زاویه دید، پشت ناحیه ی دیگر پنهان بوده است. سه مدل از کهشان های فوق مارپیچی در این تصویر نشان داده شده که توسط Sloan Digital Sky Survey به ثبت رسیده است..

فضاپیمای کاسینی ناسا توانست این تصویر زیبا از قمر زحل، انسلادوس را به ثبت برساند. چروک و خط و خطوطی که در قمر مشاهده می شود بسیار جوان و تازه بوده و نشان از عدم تاثیرات پوسته دارد. زمانیکه مانند این تصویر، شمال قمر رو به بالا باشد، خط شب و روز، به صورت مورب از انسلادوس می گذرد، و زحل در حال نزدیک شدن به انقلاب تابستانی شمالی است. بخش روشن قمر بزرگ و یخی زحل، در مرکزیت نیمکره ی شمالی زحل و قمر قرار دارد.

فضاپیمای کاسینی ناسا توانست این تصویر زیبا از قمر زحل، انسلادوس را به ثبت برساند. چروک و خط و خطوطی که در قمر مشاهده می شود بسیار جوان و تازه بوده و نشان از عدم تاثیرات پوسته دارد. زمانیکه مانند این تصویر، شمال قمر رو به بالا باشد، خط شب و روز، به صورت مورب از انسلادوس می گذرد، و زحل در حال نزدیک شدن به انقلاب تابستانی شمالی است. بخش روشن قمر بزرگ و یخی زحل، در مرکزیت نیمکره ی شمالی زحل و قمر قرار دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: wired


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 200 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:30

آلکاتل آیدل 4 پرو با سیستم عامل ویندوز 10 معرفی خواهد شد

آلکاتل آیدل ۴ پرو به زودی معرفی خواهد شد، اما کمپانی آلکاتل هنوز وجود این گوشی را تایید نکرده است.

به گزارش سایت ونچربیت، گوشی آلکاتل آیدل ۴ پرو به همراه آیدل ۴ مینی، در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد. گوشی آلکاتل آیدل ۴ با سیستم عامل ویندوز ۱۰ و گوشی آیدل ۴ مینی با اندروید ۶ مارشمالو معرفی خواهند شد.

همانطور که در اخبار گذشته گفته شد، آیدل ۴ پرو با قالب فلزی و نمایشگر ۵.۵ اینچی آمولد، شباهت زیادی به آلکاتل آیدل ۴ اس دارد، که ماه گذشته با اندروید ۶ مارشمالو عرضه شد. البته ناگفته نماند که نمایشگر ۵.۵ اینچی آیدل ۴ اس از کیفیت کواد اچ دی (۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل) برخوردار بود، این در حالیست که نمایشگر آلکاتل آیدل ۴ پرو از ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل بهره می برد، کمتر بودن پیکسل در این مدل، به عمر بهتر باطری کمک می کند.

به نظر می رسد که گوشی آلکاتل آیدل ۴ پرو، برخلاف نمایشگر آن، در سایر ویژگی ها از آیدل ۴ اس بهتر باشد. بنا بر اخبار منتشر شده، گوشی ویندوز ۱۰ موبایل جدید از بهترین پردازنده ی کوالکوم اسنپ دراگون ۸۲۰، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی و عمر باطری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت، بهره می برد. پشت گوشی آلکاتل آیدل ۴ پرو به اسکنر اثر انگشت و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن می تواند بهترین عکس ها را برای کاربر خود به ارمغان بیاورد. ناگفته نماند که دوربین سلفی به فلاش LED مجهز شده است. گوشی جدید آلکاتل قابلیت پشتیبانی از کوانتینیوم مایکروسافت را دارد. به نظر می رسد که آلکاتل آیدل ۴ پرو ، دومین گوشی رده بالا با ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۶، بعد از اچ پی الیت ایکس ۳ خواهد بود. این احتمال وجود دارد که عرضه ی آلکاتل آیدل ۴ پرو توسط تی موبایل در آمریکا انجام شود.

وشی ویندوز 10 موبایل جدید از بهترین پردازنده ی کوالکوم اسنپ دراگون 820، 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه ی داخلی و عمر باطری 3000 میلی آمپر ساعت، بهره می برد. پشت گوشی آلکاتل آیدل 4 پرو به اسکنر اثر انگشت و دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن می تواند بهترین عکس ها را برای کاربر خود به ارمغان بیاورد. ناگفته نماند که دوربین سلفی به فلاش LED مجهز شده است..

گوشی آلکاتل آیدل ۴ مینی با نمایشگر ۵ اینچی ۷۲۰P، احتمالا به پردازنده ی مدیاتک چهار هسته ای MT6738 و یا پردازنده ی هشت هسته ای MT6750 مجهز خواهد شد. از قابلیت های دیگر این گوشی می توان به اسکنر اثر انگشت که در دکمه ی هوم تعبیه شده، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، دوربین اصلی با ۱۳ مگاپیکسل و عمر باطری ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت اشاره کرد. این گوشی احتمالا با رم های ۱ تا ۳ گیگابایت و حافظه های ۸ تا ۳۲ گیگابایت، عرضه خواهد شد. در صورت آپدیت شدن اطلاعات درباره ی این گوشی، آنها را با شما به اشتراک می گذاریم.

گوشی آلکاتل آیدل 4 مینی با نمایشگر 5 اینچی 720P، احتمالا به پردازنده ی مدیاتک چهار هسته ای MT6738 و یا پردازنده ی هشت هسته ای MT6750 مجهز خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 250 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:30

چه کسانی درخواست دوستی شما را در فیسبوک نادیده گرفته اند؟

درخواست دوستی که در فیسبوک ارسال می کنیم، گاهی با بی توجهی مواجه می شود؛ ناگفته نماند که با یک روش ساده می توان افرادی که درخواست دوستی شما را نادیده گرفته اند، مشاهده کرد.

اگر از کاربران فیسبوک باشید، با حس انتظاری که به دنبال ارسال درخواست دوستی به وجود می آید، آشنا هستید؛ قطعا دوست دارید که هرچه زودتر درخواست شما مورد پذیرش قرار بگیرد.

در حال حاضر، با انجام روشی ساده می توانید از تعداد کسانی که به درخواست دوستی شما پاسخ نداده و آن را نادیده گرفته اند، باخبر شوید.

برای مشاهده ی لیست کسانی که درخواست شما را نادیده گرفته اند، با تکرا همراه شوید.

.

وارد حساب فیسبوک شده و روی آیکان Friends، سمت راست بالای صفحه، کلیک کنید.

 وارد حساب فیسبوک شده و روی آیکان Friends، سمت راست بالای صفحه، کلیک کنید..

روی See All که در پایین ترین قسمت لیست باز شده نشان داده می شود، کلیک کنید.

 روی See All که در پایین ترین قسمت لیست باز شده نشان داده می شود، کلیک کنید..

در مرحله ی بعد، گزینه ی View Sent Request را انتخاب کنید.

 در مرحله ی بعد، گزینه ی View Sent Request را انتخاب کنید..

در صفحه ی باز شده، لیست تمام کسانی که برای آنها درخواست دوستی ارسال کرده اید، به همراه کسانی که درخواست را قبول کرده یا نادیده گرفته اند، مشخص شده است.

در صفحه ی باز شده، لیست تمام کسانی که برای آنها درخواست دوستی ارسال کرده اید، به همراه کسانی که درخواست را قبول کرده یا نادیده گرفته اند، مشخص شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 235 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:01

رندر های جدید از گوشی HTC 10

همان طور که می دانید نام پرچمدار جدید شرکت اچ تی سی، HTC One M10 و یا HTC 10 خواهد بود. این شرکت پس از عرضه ی موفق گوشی HTC One M7 که سه سال پیش صورت گرفت بنا به دلایل مختلفی با رکود در حوزه ی گوشی های هوشمند مواجه شد و حالا قصد دارد تا با عرضه ی این پرچمدار جدید دوباره رضایت مشتریان را بدست آورد. به گفته ی مدیران این شرکت گوشی HTC 10 با دوربینی در سطح کلاس جهانی عرضه خواهد شد و گفته می شود که دوربین اصلی و جلوی گوشی بهترین های دنیا هستند. تا کنون به واسطه ی انتشار اخبار و تصاویر برخی مشخصات فنی این گوشی فاش شده است.

اکنون بر اساس اطلاعات موجود رندر های با کیفیتی از اچ تی سی ۱۰ تهیه شده است که طراحی این گوشی را به تصویر می کشد. البته این رندر ها نمونه های غیر رسمی هستند و این امکان وجود دارد که با محصول نهایی تفاوت های زیادی داشته باشد.

رندر های جدید از گوشی HTC 10

رندر های منتشر شده با تصاویری که پیش از این از سوی OnLeaks دیده بودیم شباهت های زیادی دارد و به نظر می رسد که اچ تی سی توانسته باشد میان زبان طراحی سنتی خود با طراحی مدرن امروزی تعادل خوبی برقرار کند.

در حال حاضر گوشی گلکسی اس ۷ که مدتی است فروش آن آغاز شده است یکی از بهترین طراحی های موجود را دارد و گفته می شود که به استانداردی برای طراحی گوشی های هوشمند تبدیل شده است. بر اساس رندرهایی که مشاهد می کنید به نظر می رسد پرچمدار جدید اچ تی سی شباهت های زیادی به گلکسی اس خواهد داشت.

هر چند که نمی توان با قطعیت گفت که محصول نهایی اچ تی سی مشابه رندر های منتشر شده است یا نه، اما با فرض این که پرچمدار جدید شرکت تایوانی چنین طراحی داشته باشد آیا حاضرید برای خرید آن هزنیه کنید؟

رندر های جدید از گوشی HTC 10

رندر های جدید از گوشی HTC 10

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 258 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:34

کشف ستاره های عظیم که 100 برابر بزرگ تر از خورشید هستند

ستاره های عظیم که تعداد آنها به ۹ عدد می رسد و ۱۰۰ برابر بزرگتر از خورشید هستند، توسط تلسکوپ هابل مکان یابی شدند.

کشف خوشه ای از ستاره های عظیم که با نام R136 شناخته می شود، یک نمونه ی بزرگ از ستاره های غول آسایی است که تا به امروز شناخته شده و سوالات بیشماری را درباره ی نحوه ی شکل گیری آنها به وجود آورده است.

یک تیم بین المللی از دانشمندان به سرپرستی محقق دانشگاه شفیلد، با ترکیب تصاویر دوربین میدان گسترده ی ۳، با رزولوشن فرابنفش فضایی بی نظیر را که از طیف نگار تصویر برداری تلسکوپ فضایی STIS تهیه شده، توانستند خوشه ی ستاره ای جوان را برای اولین بار توسط اشعه ی فرابنفس تشریح کنند.

خوشه ی ستاره های عظیم با فاصله ی چند سال نوری، در ناحیه ی تارانتولا نبولا قرار دارد؛ که خود این ناحیه در ابر ماژولانی با فاصله ی ۱۷۰۰۰۰ سال نوری قرار گرفته است. این خوشه ی جوان میزبان جرم فوق العاده بالا، حرارت و ستاره های درخشان است که انرژی آنها معمولا به شکل فرابنفش می تابد؛ به همین دلیل دانشمندان توانستند از طریق تابش های فرابنفش، خوشه را مکان یابی کنند. این مطالعات، علاوه بر کشف ۹ ستاره ی عظیمی که ۱۰۰ برابر بزرگ تر از خورشید هستند، ده ها ستاره ای که ۵۰ برابر جرم خورشیدی هستند، نیز آشکار کرد.

ستاره های عظیم کشف شده به طرز شگفت انگیزی درخشان و روشن هستند. این ۹ ستاره در کنار هم با ضریب ۳۰ میلیون، درخشان تر از خورشید هستند. پال کراوتر، فیزیک دان و استاد اخترشناسی دانشگاه شفیلد، به عنوان نویسنده ی ارشد این مطالعات اعلام کرد: “نتیجه ی این تحقیقات نشان می دهد، با وجود اینکه تلسکوپ هابل بیش از ۲۵ سال سابقه دارد، هنوز هم زمینه های مختلف علمی وجود دارند که توانایی های هابل در آن منحصر به فرد است. توانایی تمایز اشعه ی فرابنفش از منطقه ای پرتراکم و مجزا کردن پیکره ی هر کدام از ستاره ها، تنها با استفاده از ابزار های تعبیه شده در هابل امکان پذیر بود.”

پروفسور کراوتر و تیم بین المللی محققان او در سال ۲۰۱۰، وجود چهار ستاره را داخل خوشه ی  R136 ثابت کردند؛ هر کدام از آنها ۱۵۰ برابر بزرگتر از جرم خورشید بودند. در آن زمان اندازه ی این ستاره ها که از حدود اندازه های ستاره ها پیشی گرفته بودند، بسیار تعجب آور بود و مورد پذیرش همه قرار گرفت.

در حال حاضر، سرشماری جدید صورت گرفته که در باشگاه ماهانه ی انجمن نجوم رویال به چاپ رسیده، نشان می دهد که ۵ ستاره ی دیگر که ۱۰۰ برابر بزرگتر از خورشید هستند در خوشه ی ستاره های عظیم R136 وجود دارند. این مساله سوالات زیادی را در باره ی نحوه ی شکل گیری آنها به وجود آورده که همچنان نامعلوم مانده است.

سعیده کابالرو نیوس، از داشنگاه شفیلد یکی دیگر از محققان این مطالعه، گفت: “برخی از نظریه ها معتقدند که ستاره های عظیم نتیجه ی ادغام ستاره هایی با جرم کمتر در سیستم های دوتایی هستند. اما تا آنجاییکه ما از فرکانس های ادغام های عظیم می دانیم، این مساله نمی تواند باعث شکل گیری تمام این ۹ ستاره باشد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که این ستاره ها از روند شکل گیری ستاره ها نشات گرفته باشد.”

تیم محققان برای کشف سرمنشا این ستاره ها، به بررسی پایه اطلاعات ادامه خواهند داد. یک تحلیلگر از رصدخانه ی  اپتیکال جدید STIS، این امکان را فراهم خواهد کرد تا آنها بتوانند تحقیقات نزدیکی را در سیستم های دوتایی در R136 داشته باشند؛ سیستم های دوتایی می تواند سیاهچاله های عظیم دوتایی را ایجاد کند که در نهایت با هم ادغام شده و امواج گرانشی را به وجود می آورند.

علیرغم این کشف جدید، هنوز هم رکورد بزرگ ترین خوشه مربوط به R136a1 است که جرم ستاره های آن ۲۵۰ برابر جرم خورشید برآورد می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: futurity


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 241 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:34

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 247 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:22

هم اکنون علم و تکنولوژی تا جایی توسعه یافته است که می تواند مسیر پزشکان را در درمان آسیب های نخاعی تغییر دهد.

شاید بتوان گفت مهم ترین استخوان های موجود در بدن ما، مهره های بدن هستند. هم اکنون علم و تکنولوژی تا جایی توسعه یافته است که می تواند مسیر پزشکان را در درمان آسیب های نخاعی تغییر دهد.

با تحقیقات جدیدی که در کلینیک مایو در مینه سوتا صورت گرفته است، دوتن از دانشمندان به نام Lichun Lu و Xifeng Liu به یک ماده جدید پلیمری دست یافته اند که هنگامی که در بدن کاشته می شود، اندازه و شکل آن متناسب و سازگار با بدن تغییر می کند.

Lu در حالیکه نتایج تحقیقات خود را در نشست انجمن شیمی امریکا ارائه می داد بیان کرد: “ما در حال کار بر روی راه حلی برای بهبود جراحی های مربوط به درمان سرطان هستیم. گاهی اوقات لازم است برای از بین بردن تومورهای نخاعی، استخوان های مربوط به ستون فقرات یا دیسک ها را از محل جدا کنیم که این مشکلات بسیاری برای بیمار ایجاد می کند. ما یک قفس اسفنجی ساخته ایم که می تواند این خلا را در ستون فقرات پر کند.”

جراحان به سادگی می توانند این کپسول ها را در شکاف های ستون فقرات (ناشی از جراحی و یا جراحت و …) کشت کنند؛ و این کپسول ها که حاوی هیدروژل هستند پس از اینکه در بدن قرار می گیرند، پس از فعال شدن پلیمر، مایعات بدن امکان رشد و گسترش مناسب این اسفنج پلیمری را فراهم می کنند.

هر دو دانشمندی که بر روی این ماده کار کرده اند، معتقدند که این تکنیک جدید برای بیماران مبتلا به سرطان بسیار ارزشمند است، از آنجایی که ستون فقرات اغلب تحت تاثیر سلول های سرطانی متاستاز قرار می گیرند –هنگامی که تومور اصلی به بافت های دیگر حرکت می کند و نواحی دیگر را هم دچار سرطان می کند- می بایستی نواحی آلوده شده توسط پزشکان از بدن جدا شوند و هنگامی که این ناحیه به از بین بردن ستون فقرات منجر شود مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد می کند بنابراین با استفاده از این اسفنج پلیمری جدید می توان این خلا را پر کرد و این اسفنج هم متناسب با نیاز بدن تغییر اندازه و شکل می دهد.

راه حلی که تا کنون در چنین موارد ی استفاده شده، قرار دادن ستون فقرات فلزی و پیوند استخوان بوده است که این روش ها قطعا ایده آل نیستند و فرایند درمان را بسیار طولانی می کنند. اما استفاده از این اسفنج پلیمری جدید که می تواند تنها ظرف ۵ تا ۱۰ دقیقه گسترده شود، جایگزینی بسیار مناسب است.

آزمایش این ماده بر روی اجساد در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد. به گفته ی این دو دانشمند: “این پلیمر باید وزن بدن بیمار را تحمل کند. این پلیمر بسیار قوی است و ما معتقدیم که به خوبی از عهده ی این کار بر می آید.”

آزمایش های بالینی این ماده از چند سال آینده آغاز می شود که می تواند روش درمان آسیب های نخاعی را برای همیشه تغییر دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 239 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:22

نسخه ی جدید پلی استیشن 4 سونی با قدرت پردازشی بالاتر

نسخه ی جدید پلی استیشن ۴ برای پشتیبانی از بازی های ۴K ساخته خواهد شد.

از معرفی پلی استیشن ۴ سونی تقریبا دو سال می گذرد؛ اما به گزارش کوتاکو، سونی قصد دارد نسخه ی جدیدی از این کنسول بازی را با گرافیک بالاتر و قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۴K، تولید کند.

بنا بر منابع خبری کوتاکو، سونی در حال توجیه توسعه دهندگان درباره ی نسخه ی جدید پلی استیشن ۴ جدید سونی با پردازنده ی گرافیکی بالاتر است که قابلیت پخش رزولوشن ۴K را برای بازی ها داشته باشد

پلی استیشن ۴ سونی که در حال حاضر رواج دارد، از فیلم هایی با کیفیت ۴K پشتیبانی می کند، اما قادر به اجرای بازی های ۴K نیست. یکی از دلایل احتمالی این تصمیم سونی را می توان، تجربه ی واقعیت مجازی دانست. بنا بر گزارشات گذشته، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ۴ در ماه اکتبر و با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد. تعداد بازی های پلی استیشن ۴ که به کیفیت ۴K نیاز دارند چندان زیاد نیست؛ با اینحال، قابلیت پشتیبانی از ۴K اهمیت بسزایی در ایجاد حس واقعی و روان بودن، همچنین همه جانبه بودن تجربه ی واقعیت مجازی دارد. بدین ترتیب می توان انتظار داشت که نسخه ی جدید پلی استیشن ۴ سونی، به سرمایه گذاری سونی در عرصه ی واقعیت مجازی مرتبط خواهد بود.

با تمام این اوصاف، جزئیات دیگری از این تصمیم به گوش ما نرسیده است. برای مثال، قیمت دقیق نسخه ی جدید پلی استیشن ۴ سونی مشخص نیست؛ و یا درباره ی برنامه های سونی مبنی بر انتشار آپدیت برای کسانی که از پلی استیشن ۴ فعلی استفاده می کنند، خبری منتشر نشده است. همچنین، از تفاوت احتمالی بازی هایی که قابلیت ۴K را پشتیبانی می کنند، اطلاعاتی در دست نیست. سونی هنوز به این سوالات پاسخ نداده است.

در صورت صحت این اخبار، نسخه ی جدید پلی استیشن ۴ سونی، یکی دیگر از کنسول های بازی جدیدی خواهد بود که تا اواخر امسال معرفی خواهند شد. نینتندو، یکی دیگر از شرکت هایی است که قصد دارد کنسول بازی خود را با نام NX به بازار معرفی کند؛ و بنا بر گزارش کوتاکو، این احتمال وجود دارد که نسخه ی آپگرید شده ای از ایکس باکس وان را از طرف مایکروسافت شاهد باشیم. با توجه به کنسول های جدید و هدست های واقعیت مجازی که تا چند ماه آینده در بازار حضور خواهند داشت، این انتظار وجود دارد که سال پر رونقی در عرصه ی بازی و سرگرمی پیش رو داشته باشیم. بدون شک برای هواداران بازی های کامپیوتری، خالی از لطف نخواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 219 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:21

آیفون ۴ اینچی اپل که قرار است روز دوشنبه رونمایی شود، به نظر به طور "یکسانی" مشابه آیفون ۵اس خواهد بود.

با توجه  به شایعات و گزارش های قبلی و گزارش مارک گورمن، آیفون ۴ اینچی اپل، آیفون SE که قرار است روز دوشنبه رونمایی شود، به ظاهر به طور “یکسانی” مشابه آیفون ۵اس خواهد بود.

زمانی که بسیاری از گزارش هایی که راجع به نام این گوشی شنیده می شد، این گوشی را “آیفون ۶c” نامگذاری کرده بودند، گورمن اولین کسی بود که گزارش کرد به دلیل شباهت این گوشی به آیفون ۵اس، نام این گوشی “آیفون ۵SE” خواهد بود و بعد از آن هم اولین شخصی بود که گزارش کرد اپل نام این دستگاه را “آیفون SE” نهاده است و تقریبا همیشه اخباری موثق از او به گوش می رسد.

با توجه به گزارش جدیدی که منتشر شده است، بیان کرده که آیفون SE هم دارای لبه هایی مانند آیفون ۵اس خواهد بود و همچنین دکمه های تنظیم صدا و دکمه ی پاور آن در قسمت بالای گوشی قرار دارد.

اسپیکر و میکروفن این دستگاه هم مانند آیفون ۵اس در قسمت پایین گوشی قرار گرفته اند و پوشش پشت این دستگاه از فلز و شیشه ساخته شده و بهتر است بگوییم که قسمت مرکزی از فلز و قسمت بالا و پایین آن از شیشه ساخته شده است.

با توجه به گفته ی گورمن این دستگاه تنها در یک نگاه شبیه به آیفون ۵اس به نظر می رسد. در داخل گوشی آیفون SE از پردازنده ی A9 و تراشه ی M9 استفاده شده است –شبیه به تراشه ای که در آیفون ۶اس استفاده شده است- که به افراد این امکان را می دهد که با گفتن “Hey Siri” همیشه بتوانند از سیری استفاده کنند.

آیفون SE همچنین با یک تراشه ی NFC به منظور استفاده از اپل پی (Apple Pay) همراه می شود و با بروزرسانی های سخت افزاری برای اتصالش به وای فای و دیتای تلفن همراه عرضه می شود.

گورمن این نکته را تایید می کند که دوربین کار شده در آیفون SE مشابه آیفون ۶اس خواهد بود: این گوشی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویدئوی ۴K و همچنین قابلیت لایو فوتو به نمایش می گذارد.

این گزارش همچنین اظهار می کند که آیفون SE با دو پیکربندی عرضه خواهد شد: ۱۶ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی. این گوشی هم همانند گوشی آیفون ۶اس در رنگ هایی مشابه از جمله رز گلد عرضه می شود.

قیمت مدل ۱۶ گیگابایتی این گوشی، ۴۵۰ دلار خواهد بود.

به گفته ی گورمن، گوشی آیفون SE برای آن دسته از افرادی که دارای آیفون ۵اس هستند و علاقه ای به صفحه نمایش های بزرگتر ندارند، مناسب خواهد بود و این هم جامعه ای کوچک نیست و شامل صدها میلیون نفر می شود.

در رویداد روز دوشنبه اپل، این دستگاه معرفی می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 232 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:52

یک سری عکس از چین به بیرون درز کرده که گفته می شود این عکس ها متعلق به آیفون ۷ اپل است.

یک سری عکس از چین به بیرون درز کرده که گفته می شود این عکس ها متعلق به آیفون ۷ اپل است. یکی از این عکس ها که به قسمت عقب این دستگاه مربوط می شود نشان می هد که این گوشی یک دوربین عقب دوگانه به نمایش می گذارد. همچنین شایعاتی هم به گوش می رسد که به این موضوع اشاره دارند که احتمالا شاهد دو دوربین در قسمت جلوی این دستگاه و یا احتمالا در سری آیفون ۷ خواهیم بود. علاوه بر این، خطوط آنتنی که قبلا در پشت این گوشی ها دیده می شد، دیگر وجود ندارد.

در قسمت پایین این گوشی، مغناطیس مبتنی بر اتصال هوشمند وجود دارد و مانند موردی است که به اتصال کیبورد هوشمند به اپل آیپد پرو کمک می کند. با توجه به عکس هایی که نشان دهنده ی قسمت جلوی این دستگاه است،  هیچ اثری از دکمه ی هوم دیده نمی شود. نوشته هایی که به همراه این عکس ها به بیرون درز کرده حاکی از آن است که دکمه ی هوم و تاچ آی دی (Touch ID) با یکدیگر در داخل صفحه اصلی ادغام شده اند. جک هدفون ۳.۵ میلی متری هم در این تصاویر دیده نشده است.

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس تا ماه سپتامبر معرفی نخواهند شد اما قرار است که گوشی ۴ اینچی آیفون SE در رویداد رسانه ای اپل معرفی شود.

با توجه به عکس هایی که نشان دهنده ی قسمت جلوی این دستگاه است، هیچ اثری از دکمه ی هوم دیده نمی شود.

با توجه به عکس هایی که نشان دهنده ی قسمت جلوی این دستگاه است، هیچ اثری از دکمه ی هوم دیده نمی شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 207 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:52

تسلا مدل اس و سنسور های مرموزی که تا به حال دیده نشده اند

تسلا مدل اس به سنسور های مجهز شده که نظیر آن تا به حال دیده نشده است.

یک ماشین تسلا مدل اس که به سنسور های جدیدی مجهز شده بود در سانفرانسیسکو دیده شد، این مساله باعث شد که برخی فکر کنند که تسلا، نوعی سخت افزار را برای قابلیت اتوپایلوت خود آزمایش می کند.

یکی از کاربران ردیت با نام SteveP98 با انتشار ۳ عکس از تسلا مدل اس نامبرده، این سنسور ها را به نمایش گذاشت. در تصویر زیر، تعدادی از این سنسور ها را که در شیشه ی جلویی ماشین تعبیه شده مشاهده می کنید.

یکی از کاربران ردیت با نام SteveP98 با انتشار 3 عکس از تسلا مدل اس نامبرده، این سنسور ها را به نمایش گذاشت. در تصویر زیر، تعدادی از این سنسور ها را که در شیشه ی جلویی ماشین تعبیه شده مشاهده می کنید..

در تصویر دوم، نمونه ی دیگری از سنسور ها روی آینه ی بغل مشاهده می شود، و به نظر می رسد که سنسور لیدار باشد. لیدار، یک تکنولوژی سنجش از دور است که می تواند با استفاده از لیزر، نقشه ی محیط اطراف خود را تهیه کند.

در تصویر دوم، نمونه ی دیگری از سنسور ها روی آینه ی بغل مشاهده می شود، و به نظر می رسد که سنسور لیدار باشد. لیدار، یک تکنولوژی سنجش از دور است که می تواند با استفاده از لیزر، نقشه ی محیط اطراف خود را تهیه کند..

سومین عکس منتشر شده، برجستگی عجیبی در قسمت سپر با همراهی نوعی سخت افزار را نشان می دهد.

سومین عکس منتشر شده، برجستگی عجیبی در قسمت سپر با همراهی نوعی سخت افزار را نشان می دهد..

هنوز مشخص نیست که آیا تسلا مدل اس خود را آزمایش می کند و یا اینکه کمپانی دیگری به صورت مجزا قصد دارد این سخت افزار ها را روی مدل نامبرده آزمایش کند. تسلا هنوز پاسخ سوال های خبرنگاران را نداده است؛ اما بنا به گفته ی ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت، پیشرفت سیستم اتوپایلوت در اولویت های شرکت قرار دارد.

ایلان ماسک، در نوامبر گذشته در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که به دنبال استخدام تیم مهندسان است تا بتواند روی سیستم نیمه خودران ماشین های تسلا تمرکز کند. همچنین در ماه ژانویه اعلام کرده بود که کمپانی قصد دارد با توسعه ی اتوپایلوت، امکانی را فراهم کند که ماشین را در هر نقطه ای از کشور، فراخواند. او اعلام کرده بود که برای تحقق این امر، به سخت افزار های دیگری نیاز دارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکر

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 320 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:52

توسعه دهندگان از سیستم عامل او اس ایکس بیشتر استفاده می کنند

سیستم عامل او اس ایکس در مقایسه با سیستم عامل لینوکس، طرفداران بیشتری در بین توسعه دهندگان دارد.

به گزارش Stack Overflow، توسعه دهندگان بیشتری از سیستم عامل او اس ایکس ، به عنوان سیستم عامل مبنای خود استفاده می کنند؛ با تداوم این گرایش تا سال آینده، کمتر از نیمی از توسعه دهندگان از ویندوز استفاده خواهند کرد.

“سال گذشته مک توانست از لینوکس، به عنوان دومین سیستم عامل مورد علاقه ی توسعه دهندگان عبور کند. با ادامه ی این گرایش در سال جاری مشخص می شود که آمارهای سال گذشته صحت داشته اند. اگر اعداد و ارقام سیستم عامل او اس ایکس ثابت بمانند، به نظر می رسد که تا سال آینده، کمتر از ۵۰ درصد از توسعه دهندگان از ویندوز استفاده خواهند کرد.”

بنا بر ادعای این گزارش، فراگیرترین بررسی توسعه دهندگان، با بیش از ۵۶۰۰۰ کد گذار از ۱۷۳ کشور دنیا انجام شده است.

در بخش توسعه ی موبایل، سیستم عامل اندروید با ۶۱.۹ درصد جلوتر از iOS با ۴۷.۵ درصد قرار دارد. با اینحال، یک سوم توسعه دهندگان از زبان برنامه نویسی سوئیفت استفاده می کنند. لازم به ذکر است که سوئیفت، بعد از راست Rust، دومین زبان محبوب بوده است.

با اینحال، یک سوم توسعه دهندگان از سوئیفت استفاده می کنند. لازم به ذکر است که سوئیفت، بعد از راست Rust، دومین زبان محبوب بوده است.

.

.

منبع: ۹to5mac


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 223 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:01

فیسبوک هم به منظور تجلیل از این بازی ، بازی سرگرم کننده ای را برای اپلیکیشن چت خود ایجاد کرده است.

بازی بسکتبال یکی از بازی های محبوب امریکا محسوب می شود و فیسبوک هم به منظور تجلیل از این ورزش، بازی سرگرم کننده ای را برای اپلیکیشن مسنجر خود ایجاد کرده است.

اگرچه این اولین بازی نیست که به صورت اختصاصی بر روی مسنجر منتشر شده است اما دسترسی به آن خیلی ساده تر از بازی مخفی شطرنج است که مستلزم فرایند گیم پلی نسبتا سنگینی هم بود.

در اینجا چگونگی این بازی را شرح  می دهیم.

اول از همه باید اپلیکیشن مسنجر را بروزرسانی کنید. پس از آن لازم است که به شخص یا به گروهی که با آنها چت می کنید، شکلک بسکتبال را ارسال کنید.

اول از همه باید اپلیکیشن مسنجر را بروزرسانی کنید.

.

بر روی آن تپ کنید تا به محیط بازی وارد شوید. هنگامی که شما موفق به کسب امتیاز شوید، مورد تشویق قرار خواهید گرفت.

بر روی آن تپ کنید تا به محیط بازی وارد شوید.

.

و اگر هم موفق به کسب امتیاز نشدید باید از ابتدا شروع کنید.

و اگر هم موفق به کسب امتیاز نشدید باید از ابتدا شروع کنید.

.

امتیاز هر بازیکن در صفحه چت شما نمایش داده می شود و فیسبوک اطلاعات بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده است نگه داری می کند.

امتیاز هر بازیکن در صفحه چت شما نمایش داده می شود و فیسبوک اطلاعات بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده است را نگه داری می کند.

.

اگر شما بتوانید ۱۰ توپ را پشت سر هم وارد سبد کنید، بازی روی دیگر خود را به شما نمایش خواهد داد و امتیاز آوردن در آن کمی سخت تر می شود.

اگر شما بتوانید ۱۰ توپ را پشت سر هم وارد سبد کنید، بازی روی دیگر خود را به شما نمایش خواهد داد و امتیاز آوردن در آن کمی سخت تر می شود.

.

به نظر می رسد که مسنجر در کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک که در ماه آپریل (آوریل) برگزار می شود، مبحث داغ و جذابی خواهد بود. از هنگام  معرفی پلتفرم مسنجر در سال گذشته، شرکت راه های بومی (native) مختلفی برای ارسال فایل های GIF، ارتباط با برندها و سفارش تاکسی های شرکت اوبر اندیشیده است. شاید در آینده ای نه چندان دور نیز، شاهد بازی های بیشتری نظیر این نوع بازی بر روی مسنجر فیسبوک باشیم.

به نظر می رسد که مسنجر در کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک که در ماه آپریل (آوریل) برگزار می شود، مبحث داغ و جذابی خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 225 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:01

فورد اسکیپ 2017 با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو

فورد اسکیپ ۲۰۱۷ یکی دیگر از ماشین هایی است که از اندروید اتو پشتیبانی می کند.

کمپانی فورد به لیست شرکت هایی پیوست که تا ماه مه آینده به اندروید اتو مجهز خواهند شد. این پشتیبانی از زمان فروش فورد اسکیپ ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد؛ این اولین ماشین فورد است که با بهره گیری از تکنولوژی سینک ۳ از تکنولوژی ماشین گوگل و رقیب آن، یعنی سیستم اپل کار پلی نیز بهره مند خواهد بود.

تولید فورد اسکیپ ۲۰۱۷ در پایگاه مونتاژ لوئیزویل شرکت آغاز شده است. فورد اسکیپ ۲۰۱۷ اولین ماشین این کمپانی است که علاوه بر تکنولوژی سینک ۳، قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی اتصال سینک را نیز دارد. اتصال این سیستم که از طریق LTE انجام می شود، به صاحبان ماشین این امکان را می دهد که کارهایی از قبیل روشن کردن ماشین، باز و بسته کردن در، تعیین موقعیت مکانی ماشین و چکاپ سلامتی را از طریق گوشی هوشمند خود انجام دهند.

این کمپانی قبلا اعلام کرده بود که ماشین های ۲۰۱۷ فورد در سراسر آمریکای شمالی از سینک ۳، اندروید اتو و اپل کار پلی پشتیبانی خواهند کرد. دارندگان مدل های ۲۰۱۶ فورد به زودی می توانند آپگرید سینک ۳ را برای ماشین خود دریافت کنند.

.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 190 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:01

طراحی و ساخت ربات پرنده بازرس خطوط توزیع برق توسط مبتکران زنجانی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در خصوص ربات پرنده بازرس گفت: این ربات یک ربات پرنده امدادگر و بازرس است که می‌تواند درحوزه‌های بررسی و عیب‌یابی خطوط توزیع برق به کار گرفته شود و توسط گروهی از مخترعان زنجانی، طراحی و ساخته شده است.

هادی مهدوی عنوان کرد: این ربات توانایی بررسی و شناسایی محیط‌های خطرناک و یا غیرقابل دسترس برای انسان‌ها را دارد و دستگاه‌هایی را که در ارتفاع بالا و یا مکان‌های صعب‌العبور مانند بالای برج‌ها نصب شده‌اند، تعمیر و نگهداری می‌کند.

وی افزود: ربات پرنده بازرس موجب کاهش خطرات جانی در بازرسی‌های خطوط توزیع برق شده و در یافتن و شناسایی مصدومان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی نیز بسیار کاربرد دارد. این ربات همچنین کاربردهای نظامی دارد و مجهز به سیستم ناوبری هوشمند برای مسیریابی است.

این کارشناس ادامه داد: همکاری ربات با انسان برای انجام کارها در شرایط سخت و دشوار از دیگر ویژگی‌های این ربات است که آن را منحصر به فرد می‌کند و دارای قدرت مانور بالا، یعنی تغییر جهت حرکت و تغییر موضع با بالاترین سرعت است و دارای اندازه کوچک و قدرت پرواز بیشتری است.

وی در خصوص مزایای اصلی این ربات پرنده، اظهار کرد: از جمله مزایای این ربات پرنده بازرس خطوط برق، امکان پرواز در مناطق مرتفع، امکان ارسال اطلاعات صحیح به اپراتور و دارا بودن سیستم ضبط تصویر را می‌توان نام برد. مهم‌ترین مزیت این ربات با توجه به اینکه ساخت مدارات کنترلی و ناوبری این ربات به صورت کاملا بومی است، امکان هوشمندسازی و تعریف ماموریت‌ها در شرایط مختلف و تعمیر و نگهداری آسان است.

وی یادآور شد: امروزه استفاده از ربات‌های پرنده و کوادکوپتر در حال افزایش است و به دلیل امکان نصب دوربین برای فیلم‌برداری و عکس‌برداری از دکل‌ها و تجهیزات خطوط توزیع برق جهت بازرسی و … می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این ربات پرنده بازرس خطوط برق، می‌تواند تصاویر با کیفیت بالا را توسط فرستنده روی دوربین ضبط و ارسال کند تا بررسی‌های لازم روی آن صورت گیرد.

مهدوی در رابطه با توانایی ربات‌هایی با این ساختار تصریح کرد: این ربات توانایی بازرسی ساختار برج، ارزیابی اتصالات پیچ و مهره و بررسی وضعیت کلی دکل و ترانس‌های توزیع اطلاعات موثر برای یک تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده را دارد. به همین خاطر در دهه اخیر تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده است که توانایی‌های این ربات‌ها بیشتر شناسایی شود.

این کارشناس با اشاره به قدرت این ربات‌ها در توانایی انجام کارهای مربوط به انسان‌ها، خاطرنشان کرد: ربات‌های پرنده می‌توانند کمک بزرگی برای انسان در موقعیت‌های خطرناک باشند. این وسائل نقلیه بدون سرنشین، با بازوهای کارآمد خود می‌توانند به طور کاملاً خودگردان اشیا را حمل و جابه‌جا و یا در ساختن سازه‌های ساده کمک کنند. تصور کنید بخواهیم عملیاتی در مکانی که امکان رفتن انسان وجود ندارد انجام دهید. ربات پرنده می‌تواند در این راستا کمک کند و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک این ماشین‌های پرنده بتوانند در همکاری با هم، کاربردهای تازه‌ای از ربات را بیافرینند.

.

.

منبع: isna


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 202 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:49

گوشی ویندوزی Idol Pro 4 آلکاتل شباهت زیادی به Idol 4S خواهد داشت

به نظر می رسد که شرکت آلکاتل در حال آماده شدن برای عرضه ی یک گوشی جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل با نام Idol Pro 4 است. تقریباً ماه گذشته بود که اولین بار اخباری در مورد این گوشی منتشر شد. شایعات حکایت از این دارند که دستگاه مذکور یک گوشی بسیار خوب است که به واسطه ی بهره مندی از سخت افزار عالی و ویندوز ۱۰ از ویژگی کانتینیوم پشتیبانی می کند. هر چند که این گوشی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است، اما با توجه به اخبار و شایعات پیرامون آن می توانیم نگاهی کلی به مشخصات و طراحی ظاهری آن بیاندازیم.

Evan Blass فاش کننده ی مشهور عرصه ی تکنولوژی، در مورد طراحی این گوشی گفت است که Idol Pro 4 شباهت بسیار زیادی یه گوشی Idol 4S دارد. گوشی Idol 4S ماه گذشته و در جریان مراسم MWC 2016 معرفی شده بود. عکس زیر طراحی ظاهری گوشی Idol 4S را نشان می دهد.

گوشی ویندوزی Idol Pro 4 آلکاتل شباهت زیادی به Idol 4S خواهد داشت

همان طور که در عکس مشخص است بدنه ی گوشی Idol 4S از جنس فلز و شیشه است و در جلوی گوشی در کنار دوربین سلفی یک فلش ال ای دی نیز وجود دارد. با توجه به سابقه ی خوب آقای Blass در فاش کردن اطلاعات درست پیش بینی می شود که طراحی گوشی جدید آلکاتل مشابه با گوشی Idol 4S باشد.

گوشی Idol 4S دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است و رزولوشن کواد اچ دی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ را ارائه می دهد. قدرت پردازشی این گوشی توسط چیپ ست اسنپدراگون ۶۲۵ و پردازنده ی ۸ هسته ای تامین می شود. گفته می شود Idol Pro 4 رزولوشن ۱۰۸۰p را ارائه می دهد و به چیپ ست اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز خواهد بود. البته همه ی این ها در حد شایعه هستند و هیچ گونه تایید رسمی در مورد آنها وجود ندارد.

Idol Pro 4 بعد از گوشی One Touch Fierce XL دومین گوشی هومشند آلکاتل است که مبتنی بر ویندوز موبایل خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 224 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:57

برای باز کردن قفل گوشی، برنامه ها و حساب های کاربری خود از doodle (طراحی خط خطی) استفاده کنید.

اگر از حفظ کردن رشته ای از کلمات و ترتیب حروف و اعداد تصادفی برای رمز عبورهای خود خسته شده اید باید بگوییم که به زودی می توانید همه ی آنها را به فراموشی بسپارید و برای باز کردن قفل گوشی، برنامه ها و حساب های کاربری خود از doodle (طراحی خط خطی) استفاده کنید.

محققان دریافته اند که رمز عبورهای دودل که با استفاده از حرکات دست و به شکل های آزاد بر روی صفحه نمایش ایجاد می کنید، به سادگی در خاطر انسان باقی می مانند و از آنجایی که هرکسی قادر به خلق طرحی منحصر بفرد است؛ این نوع رمز عبورها، نسبت به رمز عبورهایی که با استفاده از کلمات و یا بیومتریک هایی مانند تشخیص اثر انگشت ایجاد شده اند، دستگاه های تلفن همراه شما را ایمن تر نگه می دارند.

محققان نرم افزاری را آزمایش کرده اند که به کاربران این امکان را می دهد با استفاده از طراحی هر نوع شکلی بر روی صفحه نمایش دستگاه های خود، با استفاده از یک و یا دو انگشت، رمز عبورهای دلخواه خود را ایجاد کنند. این رمز عبورهای دودل می توانند حروف، اشکال ساده، خطوط مارپیچ –هرآنچا که کاربر تصور می کند- باشند و به این صورت کپی کردن و یا حدس زدن آن توسط شخص دیگر، خیلی سخت تر است.

در مطالعات قبلی، دانشمندان عملکرد نرم افزاری را که به دستگاه های موبایل امکان تشخیص رمز عبورهای غیرشفاهی را می داد، ارزیابی کردند و همین محققان امنیت رمزعبورهای دودل و سهولت استفاده از آن را هم آزمایش کردند. اما این مطالعه ی جدید اولین باری بود که از کاربران برای این مطالعه استفاد شد و خود کاربران رمز عبورهایشان را می ساختند و برای استفاده ی روزانه، آنها را وارد می کردند.

سرعت ترسیم

Janne Lindqvist، استادیار دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه راتگرز در نیوجرسی به عنوان یکی از محققان این پروژه گفت: قصد ما این بود که به این نکته پی ببریم که هنگامی که یک کاربر می خواهد دائما به حساب های متعدد خود دسترسی داشته باشد، استفاده از دودل و متن به عنوان کلمات عبور چه تاثیری بر روی ایمنی و سهولت این امر می گذارد. آیا اگر شما تعداد زیادی کلمه ی عبور داشته باشید، همه ی آنها را به خاطر می سپارید؟

به این ترتیب محققان این نرم افزار را بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی متعلق به ۹۱ کاربر نصب کردند و از آنها خواستند که کلمات عبوری با متن و طراحی ایجاد کنند و سپس به هشت حساب مجازی بیش از ۲۰۰۰ بار وارد شوند.

در نهایت نتایج نشان داد که استفاده ار کلمات عبور به صورت طراحی به صورت قابل توجهی موجب تسریع در روند ورود شرکت کنندگان به حساب های کاربری شان شد و در واقع نسبت به زمانی که از کلمات عبور متنی استفاده کردند، ۲۲ درصد زمان کمتری صرف شد تا وارد حساب شوند. همچنین برای ایجاد کلمات عبور دودل، ۴۲ درصد زمان کمتری اختصاص دادند.

به گفته ی این محقق این مطالعه نشان می دهد که کاربران می توانند این دودل ها را به سرعت تولید کنند و حتی در صورتی که نیاز به چند رمز عبور با دودل داشته باشند هم می توانند آنها را به سادگی به خاطر بسپارند.

این طراحی می تواند با یک انگشت و یا همزمان چند انگشت صورت گیرد ولی باز هم بنا به گزارشی که این محققان به آن اشاره کردند، اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان -۹۴ درصد- ترجیح دادند که کلمات عبور دودل را با یک انگشت ایجاد کنند.

هیچ محدودیتی در اشکال و طرح های دودل وجود ندارد، شما می توانید یک حرف را بنویسید، می توانید نام خود را بنویسید و یا از هر شکلی که دوست دارید استفاده کنید. گزینه های نامحدودی برای دودل کردن وجود دارد.

این یافته ها توسط آزمایشگاه شبکه اطلاعات بی سیم (WINLAB) منتشر شد و ایمنی آن مورد تایید قرار گرفت.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: livescience


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 203 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:57